Kristoffer Waldow, M.Sc.
Im Januar 2019 schloss Kristoffer Waldow sein Masterstudium in Medientechnologie mit dem Schwerpunkt virtuelle und erweiterte Realität an der TH Köln ab. Derzeit arbeitet er als wissenschaftlicher Mitarbeiter in Forschung und Lehre und widmet sich weiterhin der Erforschung innovativer Mixed-Reality-Technologien.
Seit 2022 promoviert er kooperativ an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU) und der Technischen Universität München (TUM). Im Rahmen seiner Promotion untersucht er neue Technologien für Avatare sowie die Erfassung menschlicher Bewegungen und Gebärdensprache. Dabei setzt er auf Sensorfusion und maschinelles Lernen, um diese Konzepte in verschiedenen geförderten Forschungsprojekten weiterzuentwickeln.
PhD Candidate
TH Köln, Computer Graphics Group | TU Munich
Google Scholar: https://scholar.google.com/citations?user=I9nq01cAAAAJ&hl=de
https://kwaldow.github.io/
Interests:
- Mixed Reality
- Avatar-based Communication
- Artificial Intelligence
- Motion Capture
Projekte:
- REACH
- VIRTOSHA
- KLEAN
- AVASAG
- Retail 4.0
Publikationen
- 2025 – 🏆 Investigating the Impact of Video Pass-Through Embodiment on Presence and Performance in Virtual Reality
- 2025 – DimSplat: A Real-Time Diminished Reality System for Revisiting Environments Using Gaussian Splats in Mobile WebXR
- 2024 – 3D Gaussian Splatting for Construction Sites
- 2024 – Anti-aliasing Techniques in Virtual Reality: A User Study with Perceptual Pairwise Comparison Ranking Scheme
- 2024 – Facial Feature Enhancement for Immersive Real-Time Avatar-Based Sign Language Communication using Personalized CNNs
- 2024 – 🏆Investigating Incoherent Depth Perception Features in Virtual Reality using Stereoscopic Impostor-Based Rendering
- 2024 – Deep Neural Labeling: Hybrid Hand Pose Estimation Using Unlabeled Motion Capture Data With Color Gloves in Context of German Sign Language
- 2022 – Towards Automated Sign Language Production: A Pipeline for Creating Inclusive Virtual Humans
- 2021 – AVASAG: A German Sign Language Translation System for Public Services
- 2020 – Addressing Deaf or Hard-of-Hearing People in Avatar-Based Mixed Reality Collaboration Systems
- 2021 – Investigating the Influence of Sound Source Visualization on the Ventriloquism Effect in an Auralized Virtual Reality Environment
- 2019 – Investigating the Effect of Embodied Visualization in Remote Collaborative Augmented Reality
- 2019 – Using MQTT for Platform Independent RemoteMixed Reality Collaboration
- 2018 – An Evaluation of Smartphone-Based Interaction in AR for Constrained Object Manipulation
- 2018 – Do Textures and Global Illumination Influence the Perception of Redirected Walking Based on Translational Gain?, 2018 IEEE Virtual Reality (VR)
- 2017 – Socially immersive avatar-based communication, 2017 IEEE Virtual Reality (VR)
Anschrift: | Betzdorfer Str.2 50679 Köln |
Raum: | ZW 11-8 |
eMail: | kristoffer.waldow at th-koeln.de |